Având în vedere faptul că trăim într-o eră în continuă schimbare, iar digitalul este omniprezent, din ce în ce mai mulți retaileri au decis să facă schimbări majore, precum automatizarea magazinelor. În astfel de magazine, clienții nu vor găsi nici casieri și nici case de marcat.
S-a înregistrat o creștere a furturilor din magazine. Foto: Shutterstock (Arhivă)
În acest sens, clienții și-ar putea încheia sesiunea de cumpărături mult mai rapid.
Deși digitalizarea vine la pachet cu avantaje, nici dezavantajele nu trebuie desconsiderate. În afară de schimbările pe piața muncii, cum ar fi scăderea numărului de locuri de muncă, s-a înregistrat o creștere a furturilor din magazine.
Un astfel de magazin digitalizat poate fi vizitat și în țara noastră, conform Știrile ProTV.
„Avem 523 de camere de luat vederi care analizează traseul omului în interiorul magazinului. Avem 1.000 de senzori pe rafturile noastre care ajută la detectarea produselor. Fiecare produs are un loc bine definit în magazin”, a afirmat Mircea Bucur, directorul IT al unui retailer.
Mai exact, în momentul în care alegi produsele dorite, acestea sunt alocate contului înregistrat în aplicația magazinului și, atunci când vrei să plătești, produsele sunt trecute automat pe bon. Tot ce îți rămâne de făcut este să plătești cu cardul suma afișată pe ecran.
„Un lucru benefic și pentru populație”
Sistemele inteligente de acest fel sunt din ce în ce mai des întâlnite în magazine. Indiferent că este vorba de magazine alimentare, de îmbrăcăminte sau de farmacii. Supermarketurile au pus la dispoziția clienților și casele de marcat de tip self-service, unde aceștia își pot scana singuri produsele.
„Sigur, dacă s-ar reduce numărul de locuri de muncă și acest procent s-ar regăsi în prețuri, în reducerea prețurilor, atunci ar fi, poate, un lucru benefic și pentru populație. Dar eu sunt convins că în comerț nu vom întâlni această situație, în condițiile în care reducem locurile de muncă și ele devin automatizate, și mă refer la case”, a afirmat Dragoș Frumosu, reprezentat al Sindalimenta.
În plus, având în vedere automatizările și absența angajaților, au început să crească și cazurile de furt. Conform agenților de securitate, numărul furturilor din magazine este în prezent mai mare decât cel înregistrat în cazul spargerilor din locuințe.
„Pleacă de la tiparul omului care încearcă să ascundă sub coș anumite produse mai scumpe. Sau sunt tiparele mai complexe în care ascund în bagaje care sunt înfoliate cu folie de aluminiu”, a declarat Flavian Crizboi, reprezentant al unei firme de securitate.
În acest sens, lanțuri de magazine din Marea Britanie și Franța au decis să apeleze tot la metodele tradiționale, cu personal.