Patroana a împărtășit trei texte pe care le-a primit de la
angajatul ei din generația Z, iar concluziile ei sunt de luat în seamă.
Foto: Shutterstock
Generația Z este foarte criticată pentru viziunea unică
asupra vieții și mai ales asupra muncii. Deseori etichetată ca fiind leneșă și
nemotivată pe piața forței de muncă, un recent TikTok al Henri Noël Fine Jewelry
a arătat cât de adâncă a devenit prăpastia între generații, potrivit yourtango.com.
În videoclip, Vivian Grimes, proprietara Henri Noël Fine
Jewelry, a împărtășit textele pe care le-a primit de la coordonatoarea ei de
marketing din Gen Z, care nu fac decât să consolideze stereotipurile privind
diviziunea generațională.
Este acesta genul de muncitor din Gen-Z pe care oamenii îl
disprețuiesc? Au fost textele o formă de umor recognoscibilă doar pentru
această generație? Oricum ar fi, ele rămân reprezentative pentru un val de noi
standarde și norme profesionale pe care șefii milenialilor încep să le observe.
Iată cele 3 texte pe care o șefă milenară incredulă le-a
primit de la angajatul ei din Gen Z:
1. „Mă apuc acum, dar sunt atât de obosită azi. Aștept să-mi ajungă comanda de la Strabucks”
„Ești obosită?” a întrebat Grimes cu sarcasm. „Conduc
două afaceri și gestionez mai mulți angajați”.
Deși este un text caraghios, este evident o privire în
abordarea mai relaxată și mai informală a locului de muncă, care face ca
generația Z să iasă în evidență.
Presupunând că Grimes a considerat-o amuzantă, este o
reprezentare exactă a presiunilor generațiilor tinere de a face cultura locului
de muncă mai iertătoare. Confortul poate crește fericirea și productivitatea
generală a angajaților, așa că de ce nu am încuraja transformarea spațiilor
corporative în spații puțin mai distractive?
Nu este surprinzător faptul că cele mai multe critici la
adresa lucrătorilor din generația Z (și chiar a tinerilor mileniali) își au
rădăcinile în dezgustul față de schimbare – fie că este vorba de normele
sociale, de așteptările profesionale sau chiar de peisajul tehnologic în
continuă evoluție. Dacă acest tip de relaționare și comunicare prostească este
ceea ce îi face pe oameni să treacă ziua, cine poate spune că este greșit?
2. „Putem să aducem un fotoliu-puf pentru colțul cu bijuterii?”
Grimes a glumit: „Am
vrut să răspund: «Credeți că un fotoliu-puf s-ar potrivi cu
atmosfera unui magazin care vinde bijuterii în valoare de mii
de dolari?»”.
Grimes poate cultiva orice estetică sau „vibe” preferă pentru magazinul ei, dar,
încă o dată, cine poate spune că nu este important confortul ?
A fost o glumă? Poate. Ar trebui să existe mai multă
formalitate între această angajată din generația Z și șeful ei? Pare să depindă
de cine întrebi și din ce generație face parte.
3. „În niciun caz”, urmat de un „GIF” amuzant, ca
răspuns la o sarcină din partea șefului ei.
„Acest lucru a fost de
fapt amuzant… pentru că ea făcea o glumă”, a explicat Grimes. „Am rugat-o să
introducă produse noi în sistemul nostru de backend, așa că ea trimite asta,
apoi trimite un GIF”.
„Trebuie să-ți dau o
stea”, scria în GIF.
Este clar că a fost o glumă, dar întrebarea rămâne:
Generația Z este prea permisivă atunci când vine vorba de locul de muncă și de
interacțiunile cu managementul?
În timp ce comentatorii au dezbătut tocmai acest lucru,
Grimes a recunoscut că angajatul ei din Gen Z „o menține tânără” în toate modurile cele mai bune.
„Coordonatorul meu de
marketing Gen-Z îmi dă energia de care am nevoie pentru a trece peste fiecare
zi”, a fost de acord o persoană. „Este
atât de amuzantă și pur și simplu reală. Vreau să fiu ca ea… atât de
neobosită, dar atât de productivă.”
În timp ce aceste texte ar putea fi glume scoase din
context, ele indică totuși o schimbare radicală a normelor culturale la locul
de muncă declanșată de Generația Z.
Deși este clar că mai multe dintre aceste texte au fost
glume sau cel puțin reprezentative pentru o relație prietenoasă între angajat
și șef, ele indică, de asemenea, o schimbare a culturii la locul de muncă
declanșată de lucrătorii Gen Z.
Generația Z are o perspectivă incontestabil de unică, care
oferă atât „optimism, cât și scepticism”
la locul de muncă.
De la așteptările privind ținuta profesională la limbajul
casual, Generația Z încearcă să creeze o nouă normalitate pentru cultura
locului de muncă.