Retailerul își
continuă astfel angajamentul față de diversitate și incluziune, marcând noi
premiere în România: aderarea la The Valuable 500, cea mai mare rețea globală
de organizații angajate în incluziunea persoanelor cu dizabilități, dezvoltarea
de parteneriate cu două dintre cele mai mari platforme locale dedicate
candidaților, eJobs și Undelucram.ro, pentru accesibilizarea acestora, precum
și organizarea unui eveniment cu experiențe imersive la MINA (Museum of
Immersive New Art).
The Valuable 500 a fost lansată în 2019
la Forumul Economic Mondial, având ca scop redefinirea standardelor globale
pentru egalitate și incluziunea persoanelor cu dizabilități. Inițiativa vizează
implicarea a 500 de companii private pentru a valorifica potențialul economic
și social al celor 1.3 miliarde de persoane cu dizabilități la nivel mondial.
În luna mai, Kaufland a derulat o serie
de inițiative care să contribuie la integrarea pe piața muncii a persoanelor cu
dizabilități, cu ocazia împlinirii a 5 ani de la lansarea programului
A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și
Evoluții Speciale) și marcarea Lunii Europene a Diversității.
Pe lângă continuarea demersurilor de
accesibilizare a spațiilor fizice din magazinele și sediile companiei, Kaufland
este una dintre primele organizații locale care a început să facă demersuri
pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități în mediul online.
Astfel, compania își dorește să asigure candidaților cu dizabilități
posibilitatea de a aplica online la cele peste 500 de locuri de muncă pe care
angajatorul le are deschise pentru aceștia, pe diferite platforme.
„Niciun actor economic nu poate, de
unul singur, acoperi toate nevoile de accesibilitate. Prin urmare, credem că
parteneriatele locale și globale sunt importante pentru a avea un impact real.
Suntem mândri să fim prima organizație din România care se alătură The Valuable
500, cea mai mare rețea globală dedicată incluziunii persoanelor cu
dizabilități. Totodată, colaborăm cu eJobs și Undelucram.ro, alături de
Accessi+, pentru a facilita accesul online al persoanelor cu dizabilități la
locurile de muncă. Chiar dacă este un subiect mai puțin cunoscut, multe dintre
persoanele cu dizabilități sau cu diferite deficiențe întâmpină dificultăți în
navigarea pe internet, în special pe site-urile care nu sunt accesibile. De
aceea, transformarea mediului digital într-un loc mai accesibil și prietenos
pentru toți utilizatorii reprezintă pentru noi o continuare firească a
demersurilor pe care le-am început deja pentru accesibilizarea spațiilor fizice
din magazinele și sediile companiei.”,
a declarat Estera Anghelescu, Director de Recrutare & Employer
Branding, Kaufland România.
Accesibilizarea digitală face parte din
angajamentele companiei pentru viitor, asumate odată cu aderarea la The
Valuable 500, alături de creșterea numărului de angajați cu dizabilități în
organizație și continuarea demersurilor de conștientizare cu privire la
importanța incluziunii. Compania a inițiat deja un audit de accesibilitate
pentru site-ul său de cariere, cariere.kaufland.ro, și a adaptat comunicarea pe
anumite canale online pentru a asigura accesul la informații persoanelor
nezăvătoare și celor care folosesc tehnologii asistive, precum și
accesibilizarea documentelor electronice și oferirea de traininguri de formare.
„The Valuable 500 este o forță a
schimbării, iar aderarea Kaufland România întărește capacitatea noastră de a
folosi puterea companiilor pentru a impulsiona transformarea sistemică.
Aplaudăm angajamentul lor de a promova incluziunea persoanelor cu dizabilități
și așteptăm cu nerăbdare să colaborăm pentru a construi un viitor mai echitabil
pentru toți.”, a declarat Katy Talikowska,
CEO, The Valuable 500.
În cadrul evenimentului
aniversar de la muzeul MINA, vizitatorii au
putut explora galeria de portrete „ALT Portraits / Portrete Alternative”, ale
angajaților cu dizabilități din Kaufland, printr-un concept menit să explice
atât importanța utilizării textelor alternative în comunicarea online, care
permite accesul persoanelor nevăzătoare la informații, cât și să prezinte o
latură diferită a persoanelor cu dizabilități. Alături de expoziția de portrete
au fost organizate patru experiențe senzoriale care le-au oferit
participanților o imersiune în lumea dizabilităților, disponibile la muzeul
MINA din București până pe data de 17 iunie.
Pe parcursul lunii mai, reprezentanții
companiei au participat la o serie de evenimente dedicate conștientizării
diversității și incluziunii, precum conferința ED&I organizată de Romanian
Diversity Chamber of Commerce sau DisAbility Summit care a avut loc la Palatul
Parlamentului, subliniind angajamentul continuu al Kaufland pentru o societate
mai incluzivă.
Toți cei care își doresc să aplice
pentru un loc de muncă în echipa
Kaufland o pot face: online, pe cariere.kaufland.ro
și pe cele două platforme de recrutare, ejobs.ro și Undelucram.ro, fie
printr-un email la adresa cariere@kaufland.ro, telefonic la 021 91 32 sau se pot adresa
colegilor de la biroul de informații din oricare magazin Kaufland din România.
Despre
Kaufland România
Kaufland
se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de
magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 178 de magazine în
România. În 2021, Kaufland România a primit pentru a patra oară certificarea
Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport
calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’
Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de
Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul
nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail,
astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport
calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru
mai multe informații, vizitați www.kaufland.ro.
Pentru mai multe informații, vă rugăm
contactați: presa@kaufland.ro.