Saudia Group, compania aeriană naţională din Arabia Saudită, a anunţat luni o comandă fermă pentru 105 avioane Airbus, pe care a descris-o drept cel mai important contract din istoria aviaţiei din Arabia Saudită, transmite AFP.
Foto: Shutterstock
Saudia Group va achiziţiona 54 de avioane de tip A321neo, în timp ce subsidiara sa low-cost flyadeal va achiziţiona 12 avioane A320neo şi 39 de avioane A321neo.
„Acest acord istoric cuprinde 105 avioane şi marchează un moment important nu doar pentru industria aeronautică saudită dar şi pentru întreaga regiune Orientul Mijlociu şi Africa de Nord”, a informat compania aeriană într-un comunicat de presă.
Această nouă comandă vine la un an după cea anunţată de compania Riyadh Air şi care includea 72 de avioane.
Autorităţile saudite şi-au anunţat intenţia de a construi un nou aeroport în capitala Riad, capabil să primească 120 de milioane de pasageri pe an.
Înaintea acordului anunţat luni, Saudia avea o flotă de 144 de avioane în timp ce flyadeal avea o flotă de 32 de avioane.
Livrarea noilor avioane va începe în 2026 şi va continua până în 2032, a declarat vicepreşedintele Saudia responsabil de gestionarea flotei, Saleh Eid, care nu a dorit să dezvăluie detalii legate de valoare acordului anunţat luni.
Cu sediul la Jeddah, compania aeriană Saudia, cunoscută şi sub numele de Saudi Arabian Airlines, a început să funcţioneze în 1945 când a primit primul său avion cu reacţie, un cadou din partea preşedintelui american Franklin Roosevelt.
Prinţul moştenitor Mohammad bin Salman Al Saud consideră aviaţia drept o componentă cheie a programului de reforme „Vision 2030” care vizează transformarea regatului într-un hub comercial şi turistic şi să reducă dependenţa de veniturile din petrol. Unul dintre obiectivele din acest program este triplarea traficului aerian anual pentru a ajunge la 330 milioane de pasageri pe an la finele deceniului.
În 2023, cei mai mari producători de avioane, Airbus din Europa și Boeing din SUA, au primit comenzi pentru 3775 de aeronave. Majoritatea (61%) dintre acestea (2319) au mers către Airbus și doar 39% (1456) către Boeing. Anul trecut, cele două companii au livrat 1.263 de aeronave, dintre care 58% (735) au fost livrate de Airbus și 42% (528) au ieșit din fabricile Boeing.