Hoteluri și ansambluri rezidențiale de lux în cele mai importante locații din România. Un proiect imobiliar grandios, care s-a promovat folosind simboluri naționale și apăsând pe cele mai sensibile butoane emoționale din societatea românească: Marea Neagră, munții noștri, o țară la standarde occidentale.
Nordis a răspândit aceste idei printr-o intensă campanie de marketing. A cumpărat reclame și emisiuni la TV, pagini întregi în reviste și în ziare, articole în presa online. În toate apăreau machetele unor viitoare construcții de lux și se vorbea despre marea privită prin pereți de sticlă sau despre munții admirați dintr-un jacuzzi încălzit, cu un pahar de șampanie în mână.
Ca să transmită încredere, Nordis a convins vedete și sportivi cu renume să-și asocieze imaginea cu proiectele sale imobiliare. A încheiat un parteneriat cu Federația Română de Fotbal și și-a trecut numele pe tricourile arbitrilor din Liga 1.
Sute de români s-au înghesuit să cumpere apartamente și, în schimbul unei reduceri de preț, majoritatea au acceptat să le plătească în avans, semnând doar o promisiune de vânzare.
În ultimii ani, în conturile Nordis au intrat milioane și milioane de euro, dar majoritatea ansamblurilor rezidențiale promise au rămas doar pe hârtie și în reclame. În hotelul de la Mamaia, singura clădire finalizată, există indicii solide că apartamentele au fost vândute de mai multe ori, unor persoane diferite.
Toată acestă schemă frauduloasă n-ar fi fost posibilă fără slăbiciunile majore din legislația românească, însă politicul care ar trebui să îndrepte aceste legi este puternic conectat la afacerea Nordis.
Vladimir Ciorbă, asociatul principal al companiei, este căsătorit cu Laura Vicol, unul dintre cei mai influenți parlamentari PSD. Vicol conduce Comisia Juridică din Camera Deputaților, care are un rol cheie în procesul legislativ din Parlament.
Cât de mare este dimensiunea acestei afaceri și până unde se întind conexiunile politice puteți afla în investigația video de mai jos: